August 2010

Den første uge i august var ligeledes den sidste uge af vores sommerferie. Søndag d. 01. august fik vi pakket og vasket efter en dejlig ferieuge i Jylland, pakket på ny og kørte derefter op til sommerhuset i Vellerup.

Mandag d. 02. tog vi atter en tur til Bon Bon land. Vi var både heldige med vejret og med menneskemængden og vi fik derfor prøvet en masse forlystelser.

Onsdag d. 04. fik vi besøg af Jens og vi slappede af i haven i det fine vejr.

Fredag d. 06. kørte Sus en tur til Hvidovre, hvor hun fodrede kattene. Derefter tog hun på loppemarked sammen med Katja og købte en del legeting til pigerne. Derefter gik turen atter til Vellerup.

Lørdag d. 07. august fejrede Birgitte sin fødselsdag og vi kørte derfor til Korsør. Her hyggede vi os til langt ud på aftenen og overnattede til næste dag.

Søndag d. 08. fik vi set Post Danmark Rundt, da de passerede Kirke Hyllinge i øs-regnvejr for øvrigt. Resten af dagen, som var sidste dag i sommerferien, tilbragte vi i sommerhuset.

Tirsdag d. 10. havde Rasmus sin debut som golfspiller. Han og Claus spillede et par timer i Roskilde og det bliver vist ikke sidste gang.

Torsdag d. 12. hentede Sus tøserne tidligt i børnehaven og tog ned til Kvæsthusbroen, hvor vi mødtes med Jens. I anledningen af Flådens 500 års jubilæum havde København besøg af flådefartøjer fra forskellige lande. Der var meget at kigge på og vi var ombord på det danske støtteskib Absalon.
Derefter tog vi hjem til Jens, hvor Rasmus også stødte til.

Efter fyraften fredag d. 13. kørte vi ned til Birgitte i Korsør. Hun skulle passe pigerne, så da de var lagt kørte vi til sommerhuset, hvor vi skulle have en mand-kone-weekend

Om lørdag kørte vi til Holbæk, hvor vi spiste en fantastisk brunch på Bryghuset. Derefter shoppede vi lidt tøj og kørte tilbage til Vellerup.

Om søndagen hyggede vi os og slappede af og sidst på eftermiddagen kørte vi ned og hentede tøserne, som havde haft en herlig weekend.

Torsdag d. 19. august var Sus på ”date” med sin gamle studiekammerat Niels. Vi var på pub, spiste frokost og var i Imperial og se ”Inception” med Leonardo DiCaprio. En god film, men ifølge Sus ikke det hovedværk den er blevet udnævnt til. Hun er dog i tvivl om hun har misset pionten!

Fredag d. 20. tog vi atter ned til Birgitte i Korsør, hvor hun atter bød på aftensmad. Vi overnattede his hende for at kunne skære en times kørsel af om lørdagen.

For lørdag d. 21. var vi nemlig inviteret til Ribe for at fejre Sus´ tante Ullas 50 års fødselsdag. Men inden festen i Ribe, kørte vi til Hjerting og besøgte Sus´ Farmor Gurli. Vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag sammen og ungerne nød at være hos Oldemor.

Festen hos Ulla og Preben var bare alle tiders med lækker mad og godt selskab. Vi overnattede der til næste dag, hvor ungerne nådig sov til kl. 09.
Efter en hyggelig morgenmad sammen med Ulla og Preben kørte vi mod Billund, hvor vi skulle i Legoland. Vi havde indtil denne morgen holdt vores planer hemmelig for ungerne, da turen var betinget af vejret og antal tømmermænd. Begge dele viste sig dog fra sin bedste side og vi havde en herlig dag i Legoland.

Kl. 19 spiste vi aftensmad på McDonald’s i Vejle, hvorefter turen gik mod København.

Mandag d. 23 kørte Sus og pigerne Rasmus i lufthavnen. Han skulle tre dage til Frankfurt i embeds medfør.

Tirsdag d. 24. holdt Sus og pigerne en fridag. Vi hentede morfar Jens og kørte til Eksperimentariet i Hellerup. Her var der fantastisk meget at prøve og opleve og et besøg der kan klart anbefales. Bagefter tog vi hjem til morfar, hvor vi slappede af og spiste aftensmad.

Torsdag d. 26. august var det Majas fem års fødselsdag. Vi vækkede hende på sengen med flag og sang og derefter spiste vi nylavede vafler til morgenmad. Efter gaveoppakningen gik turen til børnehaven, hvor hun i dagens anledning skulle dele ud (popcorn og kakaomælk). Om aftenen havde Maja bestilt røget makrel til aftensmad med is til dessert.

Lørdag d. 28. kørte vi til Knuthenborg Safaripark, en tur arrangeret af Rasmus´ arbejdsplads Holm & Halby. Vi mødtes derned kl. 10 og kørte på bus-safari gennem parken. Efter en lækker frokost var der tid til at inspicerer parken på egen hånd, hvor vi fik set mange af dyrene tæt på. Enkelte gange for tæt på, som da der var et æsel der fik lyst til at smage på vores sidespejl eller da en pony bed Maja i knæet! Men vi kom da forholdsvist helskindet igennem!
Sidst på eftermiddagen var vi på en guidet tur bag kulisserne, hvor vi oplevede bl.a. tigrene og næsehornene helt tæt på, da vi besøgte dem i deres stalde. En ret vild oplevelse!

Søndag d. 29. kom familien på besøg for at fejre Maja. De havde rigtig mange gode gaver med og vi havde en rigtig god dag, som vi sluttede af med en omgang ristaffel.

Tirsdag d. 31. kom alle pigerne fra Skrubbestuen hjem for at fejre Maja. De fik boller, grønsagsstænger, frugtspyd og muffins, som Maja selv havde bagt og pyntet. Efter fyraften tog vi et smut i sommerhuset.